- un plan de învăţământ unitar care are la bază un catalog de obiective didactice valabil pe plan internaţional. Prin acesta sunt stabilite subiectele şi
elementele de conţinut relevante pentru examenul EBC*L.
- un examen unitar
care garantează că fiecare titular al certificatului EBC*L dispune de
cunoştinţele economice de specialitate reglementate.
Un element esenţial al EBC*L este valabilitatea internaţională a
acestor cerinţe. Într-o economie mondială bazată pe o reţea globală,
numai certificatele internaţionale oferă condiţia pentru mobilitatea
necesară a tuturor persoanelor implicate.
Un alt
element decisiv este reprezentat de distincţia între pregătirea
examenului, susţinerea examenului şi evaluarea acestuia. Astfel se
garantează că instructorii / profesorii nu realizează
în acelaşi timp pregătirea, elaborarea temelor de examinare,
supravegherea desfăşurării examenului şi evaluarea acestuia.
Standardul EBC*L valabil pe plan internaţional oferă avantaje tuturor persoanelor implicate:
- participanţii cunosc de la început toate elementele de conţinut şi sistemul de
verificare. Astfel, ei dispun de posibilitatea de a parcurge pregătirea
specifică pentru examen, fără a întâmpina dificultăţi neprevăzute
(renumitele întrebări capcană).
Prin absolvirea acestui examen, nu demonstrează doar deţinerea
cunoştinţelor economice de specialitate, ci şi a majorităţii
competenţelor de bază promovate de către Comisia Europeană. Prin cunoştinţele de specialitate EBC*L, antreprenorii şi întreprinzătorii îmbunătăţesc în mod semnificativ şansele de supravieţuire a firmei. Prin recunoaşterea certificatului în mediul economic şi administrativ, angajaţii beneficiază de un avantaj semnificativ atunci când încep să caute un
loc de muncă în economie şi administraţie, dar şi în dezvoltarea
carierei – iar aceasta cu depăşirea graniţelor naţionale.
- Prin EBC*L, firmele dispun de instrumentul perfect de evaluare a instruirii. Sunt definite obiective de instruire ,
iar atingerea acestora este determinată concret . Nu mai sunt necesare
investiţiile de până în prezent pentru participarea la cursuri de
instruire de mai multe semestre, posibile numai pentru anumiţi angajaţi
din considerente legate de costuri. Prin EBC*L, firmele pot oferi
angajaţilor o formă de instruire recunoscută şi, prin aceasta, le pot
oferi motivaţia necesară – iar aceasta cu limite de timp şi de costuri
care pot fi controlate.
- O verificare perfectă a instruirii este oferită de EBC*L şi instituţiilor de promovare . Şi acestea obţin dovada că participanţii nu au asistat doar la un seminar, ci au învăţat cu adevărat ceva.
- Instituţiile de instruire, şcolile şi facultăţile pot
de asemenea să determine obiectiv succesul pregătirii de care dispun
candidaţii lor, evaluând în acest mod calitatea măsurilor de instruire.
- Instructorii şi profesorii beneficiază din partea EBC*L de avantajul că se pot concentra integral
asupra măsurilor pedagogice de prezentare a materialului didactic, având
în vedere faptul că nu au şi rolul de examinatori. În plus, dispun de
posibilitatea de a apela la un concept „Train-The-Trainer“ adaptat în funcţie de cerinţe şi cu utilitate dovedită în practică.
- economia are
de câştigat prin falimentele care pot fi evitate, precum şi prin
angajaţii care pot face faţă provocărilor impuse de concurenţa globală
prin intermediul unei gândiri şi acţiuni antreprenoriale.
Având
în vedere faptul că atât costurile, cât şi timpul necesar pentru EBC*L
sunt reduse, din punct de vedere economic, toţi participanţii obţin un
nivel optim în ceea ce priveşte ROE – Return on Education.
|